lördag 2 maj 2015

Day 5: 10 things about your family.

1. Min enda släkting i stan är min morbror i Skatås. Sen bor de närmaste i Falkenberg.

2. Familjen har ingen riktig plats som vi "kommer ifrån" utan varje generation har haft sin egen ort. Men jag brukar säga att jag är från Skåne och Helsingfors.

3. Vi är pinsamt lika i den närmaste familjen! Jag har mest utseende från pappa men beteende från mamma, fast tvärtom, och samma sak med min broder.

4. Jag har en nyupptäckt släkting som jag är väldigt förtjust i, nämligen en av mammas kusiner. Jag visste inte att hon fanns innan mormors begravning, och det visade sig att hon är lika halvknasig som jag.

5. Jag tror att jag är väldigt lik min farmor, som jag aldrig träffat, och på sätt och vis min mormor, som jag inte riktigt heller träffat.

6. Annars är jag inte särskilt lik någon utanför kärnfamiljen, utom morfar som jag är lika hopplöst tjurskallig som.

7. Jag har en självvald släkting och det är Anna. Hon och jag är så mycket familj som det någonsin går utan att dela dna! ♥

8. Jag har bara tre kusiner: en i Helsingfors och två i Tyskland. Inte lik någon av dem.

9. Vi har inte haft mycket djur, utom en kanin och en hamster. Sen hade morbror två katter och faster två taxar som jag räknar lite till familjen.
10. Jag är ganska avundsjuk på de som har en sammanhållen familj där alla bor nära varandra, är kompis med sina kusiner och kan hänga hos far- och morföräldrar, och hoppas att kunna ha det så den dag jag eventuellt får barn, och också finnas nära andra barn i släkten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar