tisdag 12 maj 2015

Ung teater, blommornas vals, vadderad hjälm och tomater

Godafton mina små krumelurer! Idag har det varit måndag vilket innebär att det just varit helg och jag är jättetrött för jag har varit i Linköping hela helgen och sett en massa bra teater med bland annat min broders grupp som deltagit i ett projekt mellan Ung scen/öst och ATR (amatörteatrarnas riksförbund) kallat ung scen lab. Det har varit fantastiskt och jag fascineras varje gång av hur mycket jag älskar teater! Jag har även ätit på restaurang, tillbringat en del tid med en söt ingenjör samt pratat i telefon med Anna, åkt buss och sett ganska mycket av Linköping.

Som ni märker är jag fortfarande ganska uppskakad efter denna händelserika helg. Detta trots att jag gjort mycket lite idag. Jag har sett orimligt mycket film (Breakfast at Tiffany's, Funny Face, The Fault In Our Stars, Garden State) duschat och ätit tomater. Jo, och så har jag pluggat minilite också. Nu har jag gått och lagt mig och lyssnar på Nötknäpparen. Det är mysigt men musiken är så himla SPÄNNANDE OCH DRAMATISK hela tiden så jag skulle nog inte somna till det (eller jag kan ju somna när som helst men det skulle inte vara mitt förstahandsval).

Nu ska jag vänta tills den är slut och sen sova. Imorgon ska jag ut och fara igen, även om det bara är till Röhsska museet.

1 kommentar:

  1. Åh, hoppas på nytt inlägg snart! Känner mig som världens stalker när jag klickar in på bloggen till detta inlägget varje dag...

    SvaraRadera