fredag 19 juni 2015

18: Presenttips

Haha, jag är en sån där som ger böcker till alla, även till såna som inte gillar att läsa. Vilket är extra löjligt eftersom jag knappt gillar att få böcker själv. Jag gillar helt enkelt inte att äga böcker, jag lånar dem på biblioteket, läser dem och lämnar sen tillbaks dem. Här hemma har jag knappt tillräckligt för att fylla två papperskassar och hos mamma och pappa bara de barnböcker jag och bror valt ut.

Ska man köpa böcker till andra tror jag att det bästa är att inte tänka "den här gillar hen nog" (vill jag läsa en bok lånar jag den själv) utan välja en bok som betyder något för en själv och som man vill dela med den personen. På det sättet får hen en bit av en själv, något hen förmodligen annars inte hade läst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar