onsdag 24 juni 2015

23: En överskattad bok

När Tillsammans kom minns jag att jag störde skiten ur mig på den. Inte för att den är dålig för den är ganska bra, utan för att den var just överskattad. Jag köpte den på ICA för att killen på omslaget var så söt, läste den och tyckte att den var väl okej men lite fånig men massor av unga bokbloggar exploderade och tyckte att den var FANTASTISK och att det äntligen kommit chick lit för tonåringar! Är inte de flesta tonårsböcker chick lit? Typ Katarina von Bredow? Typ Systrar i Jeans?

Bokhora skrev ett bra inlägg om ganska exakt vad jag tycker och det var länge ett av deras mest kommenterade, kanske är det fortfarande så? Att den är rätt så hyfsad, lite fånig och knappast unik, och kommentarerna tycker att det är det bästa som finns. Känns dock som att de flesta som gillar den är folk som inte läser så mycket vanligtvis och då antar jag att den har ett ganska stort värde i sig, bara för den sakens skull.

4 kommentarer:

  1. håller HELT med dig! har läst båda de två första böckerna och vissa saker i den är verkligen Jättefåniga.. (fast gillar det med att pappan jobbar på gröna lund xD).. you are right girl! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och det är ju de som bor i en husbåt! <3

      Radera
  2. Anonymare Ankare24 juni 2015 12:21

    tycker du jag ska göra denna också på parasol-bloggen? :O

    SvaraRadera