måndag 29 juni 2015

28: En tunn bok

Vad är en tunn bok? På högstadiet minns jag att jag tyckte att 300 sidor var den perfekta längden för en bok för då hann allt viktigt vara med och den hann vara spännande utan att vara för lång, men nu tycker jag att det är lite i överkant. Just nu är det roligare att läsa något ovanligt bra som är ganska kort istället för att äta bokmassor men jag håller nog med mitt tidigare jag om att den längden passar bäst för spännande böcker eller kärleksböcker, såna som man konsumerar.

En tunn bok jag läser just nu är den första av Sherlock Holmes-böckerna och den är verkligen tunn. Jag började läsa den för Anna och på kanske två dagar kom vi igenom halva boken och det är där vi är nu. Mycket tunn, mycket lättläst. Jag antar att den räknades som skräplitteratur någon gång i tiden, och det brukar ju vara sådan som blir ihågkommen.

2 kommentarer:

  1. jaaa!! den är så rolig, sherlock-boken!! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ska läsa ut den i helgen tycker jag!

      Radera