tisdag 23 juni 2015

Andra dagen på jobbet

Jaha, då sitter man på spårvagnen igen. Hur fan ska det här gå till? Jag förutspår att jag står ut max en kampanj, klarar jag två ska jag ha medalj! Arbetet här är alltså indelat i treveckorskampanjer och man får nytt kontrakt för varje kampanj, och jag har anmält mig till tre kampanjer men HAHA säger jag för det kommer inte att hända. Tanken på att hoppa av efter ett tag är otroligt skön och jag är sjukt glad att den möjligheten finns.
Jag hatar ju att hälsa på folk på stan och undviker alltid bekanta ansikten. Jag tycker inte om människor! Om jag ens klarar de här första tre veckorna med godkänt betyg så har jag överträffat mig själv.
När hamnar jag någonsin på en kompetensnivå där jag inte behöver prata med folk? Jag har inget körkort, dålig fysik, jobbar långsamt och har klen simultankapacitet, så alla jobb jag kan få innehåller något mått av "Heej!" och jag gillar inte att jobba så. Jag får plugga i tusen år och sen kanske jag någon gång kan bli bra nog på något för att få göra det ifred, och kan styra över min egen tid.

4 kommentarer:

  1. jag tycker ändå det känns som om du klarar det någorlunda bra! och dessutom så behöver du väl inte plugga så jättelänge innan du kan få jobb på typ museum eller nått sånt? och det hade du ju ÄLSKAT! ;) <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, nu går det okej! Men på museer skulle jag ändå få vara typ guide eller servicemänniska. Ska man jobba där "på riktigt" ska man ju vara typ konservator eller historiker och dit är det ju en bit. Eller ja, inte tio år precis men ett par år iaf!

      Radera
  2. you can do it!! heja på :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thenk jo thenk jo! Det känns bättre idag!

      Radera