torsdag 11 juni 2015

Day 11: 10 things you love.


  1. Svalor! Jag tycker så fe-ruhk-tans-värt mycket om svalor just nu. Att höra dem, att veta att de finns och att sitta ute på balkongen och räkna dem på kvällarna. Igår såg jag säkert tio stycken på samma gång inom min lilla fyrkant med himmel.
  2. Att tvätta. Hur det luktar, att hålla på med mina kläder, att tömma filtret på torktumlaren. Allt är varmt och fint och luddigt!
  3. Mina krukväxter. Mina krukväxter är mina bebisar, jag tar till och med hand om dem! Det hade jag aldrig trott för några år sen, att jag faktiskt skulle kunna det, men jag har klarat det långt över förväntan.
  4. Att få Anna att skratta, herregud vad tacksamt det är! Särskilt när vi båda är på rätt humör, då liksom krullar hon ihop sig och skrattar hur länge som helst. Idag har jag läst inlägg från Karins Konstgrepps blogg om Jörgen, My iconic face och JAG HAR SVIMMAT. Har ni inte läst hennes blogg innan måste ni åtminstone läsa de här inläggen, NU!
  5. Att drömma. Jag vet inte om jag nämnt det men jag har typ ingen visualiseringsförmåga. När jag läser ser jag alltså ingenting framför mig, inga människor, inga platser, ingenting, men med drömmar är det visst annorlunda. När jag drömmer är därför ända gången jag kan resa till andra platser i mitt huvud.
  6. Majs. Såhär i sommarvädret är jag sugen på kokt eller grillad majs nästan jämt! Bara den är varm och smörad och saltad ordentligt. Det, kyckling och pastasallad och lammfilé med cider till är den mesta sommarmat jag vet.
  7. Att kunna sina repliker. Fyy fan vad bra det känns att inte ha det hindret när man repar!
  8. När det är så varmt att det inte är ett projekt att gå ut, utan bara att ta på sig skor, greppa nycklarna och kliva ut i världen,
  9. Orphan Black. Fy jävla fan vad spännande det är! Det samma med Game of Thrones (eller Transpelen som det kallas här hemma). Sorgesamt dock att det bara är ett respektive två avsnitt kvar. Då kan man istället glädja sig med att nya Orange Is the New Black börjar imorgon!
  10. Bilder. Jag har nästan aldrig bilder på bloggen pga lat men jag älskar bilder. Egentligen skulle jag vilja göra som Elsa Billgren och slänga in en orelaterad bild i varje inlägg, men orkar ej.

1 kommentar: