tisdag 23 juni 2015

Första dagen på jobbet

Japp, sommarjobb alltså! Jag jobbar med att värva månadsgivare till FN:s flyktingorgan UNHCR och ja, det är ganska jobbigt. Det är jobbigt att gå mycket långsamt mycket länge och framförallt är det jobbigt att få hundra nej för varje ja och att känna sig extremt jobbig. Tips: om du vill undvika värvare på stan så ignorera inte tilltal för det får dig att se dum i huvudet ut. Säg nej tack och gå vidare bara, det är inte precis det första nej man får den dagen.

Att gå tillbaka imorgon känns rätt okej, och i övermorgon och dagen efter det också, men jag är extremt tacksam för att det bara är över sommaren och att jag återvänder till skolan i höst. Att jag inte behöver tänka "jaha, det här är mitt nya jobb alltså". Som engångsjobb en månad eller två kan jag överleva det, längre än så hade jag fått panik för.

Positiva grejer: bra social övning, bra punkt i mitt cv samt bra motivation till att hålla mig fast vid det akademiska hårdare än en novemberförkylning så jag slipper jobba med ~*kundkontakt*~ hela livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar