onsdag 10 juni 2015

Men jag gör väl den jävla listan då

Sluta tjata internet, jag fattar! Alla gör Sandra Beijers sommarlista, jag hänger väl på då.

Mina planer för sommaren:
Främst kommer jag jobba för UNHCR, och värva månadsgivare på Göteborgs gator. Sen kommer det bli mycket lägenhetshäng och resten är ganska oplanerat. Jag bor ju med världens mest spontana jävel som plötsligt kan totalvägra vad som helst eller bestämma att nu jävlar åker vi utomlands! så då är det bara att hänga på. Men vi har pratat om cirkus och att åka till Berlin, och sen blir det förmodligen en del bergsjöbadande, biobesök och balkongläsning. Förhoppningsvis en och annan fest, resturangbesök och dessutom mina kommande föreställningar med Fröken Julie!

Bästa sommarstället:
Balkongen! Pga svalor, måsar, utsikt och solnedgång. För att där finns blommor och smultron, man hör kyrkklockor, får och tittar man allra längst till vänster på vintern ser man Lisebergstornet. De små plupparna strax till vänster om mitten i bilden är för övrigt tornhusen i Kortedala där jag bodde från december 2013 till i maj förra året.


Favoritsommarblomman:
Rosor och pioner. Jag är så klyschig.

Här badar jag helst:
I lilla lilla bergsjön. Ja, det finns faktiskt en sjö här också, det är inte bara betong (väldigt lite faktiskt). Någon gång hoppas jag att vi drar ut till saltholmen och badar i havet också.

Hur länge ska du vara ledig?
Lite drygt två veckor till, bara. Ack, sådan är studentens lott!

Vad ser du mest fram emot?
Träffa en hel hög med nya människor på jobbet, läsa böcker och bada. Och att äta smultron på balkongen!

Vad kommer du köpa inför semestern?
Eventuellt solglasögon eftersom jag bytt muminglasögonen mot månadslinser och numera har ett ansikte att pryda där jag tidigare bara hade en optisk illusion och fick nöja mig med hatt eller (ve och fasa) keps.

Det här lyssnar jag på i sommar:
Måsar och gatupladder. Annas polska jongleringsmusik och kanske lite Håkan och Maggio.

Favoritsommardoft:
När jag lutar mig över staketet till kanalen vid drottningtorget och blir lika förvånad varje gång över att det faktiskt luktar hav!



Hur kommer du att göra dig illa?
Mest av allt myggbett skulle jag tro. Och förmodligen en del i hjärtat också, så som hör sommaren till.

Vad oroar du dig för?
Att det aldrig, aldrig ska bli riktigt varmt. Och att krampfastna i varandras viljor och inte göra någonting.

Hur kommer du minnas din semester sen i september?
Jävligt blåsig, känns det som nu. För det blåser ju fan jämt och är nästan alltid grått.

Den ultimata sommardagen:
Den ultimata dagen i sommar är både slö och aktiv på samma gång och innehåller lika svinbra väder som idag och igår, god mat, böcker, vatten och fina personer. Helt ärligt var igår ganska mycket en sån dag. Min familj var ute på Marstrand och även om Anna inte kom med så var det förjävla fint, och sen på kvällen kom hon också till mina föräldrars hus och vi åt lamm och korv och glass och tittade på tv och jag läste i en bok som pappa gett. Sen körde lille far hem oss till stan och vi åt räkpasta, såg Orphan Black och pratade tills det blev ljust.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar