fredag 5 juni 2015

Sätt jag blundar på, och saker som är värda att se

Jag vet en sak och det är att om jag ska vilja orka blogga så måste jag skriva riktiga saker och inte bara en massa skräplistor (även om jag för all del är mycket förtjust i listor) och det är ju främst för sånt ni kommer hit, eller hur? Riktiga saker. Fast det är svårt för det är egentligen inte så mycket jag tänker på märker jag, jag blundar mest på olika sätt (exempel: tänker på män, tänker på pengar, nojar över tid).

Så jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om. Skriver jag bara om glada saker blir det bara ointressant och glättigt och de sämre sakerna är så himla ogripbara. Anna är tillbaka i stan nu och det funkar rätt bra, fast ingen av oss är där vi vill vara. Eller vi är snarare båda någonstans där vi verkligen inte vill och vad skriver jag om det? Så jag tänker såhär: bra saker som är nu:

  • det är sommar och det är så jävla vackert på balkongen, och när det blåser känns det som om man flyger
  • böcker. Vi läser så sjukt mycket just nu och kan sitta hela dagar med varsin bok och bara "kan inte du hämta mat?" "neej... kan inte du?" utan att lyfta blicken
  • vi är bättre på att vara arga på varandra utan att det känns som att det gör något
  • mat är gott. Så länge mat fortfarande är gott är ingenting särskilt farligt!
  • det faktum att min närmaste person är Anna, evig och outbytbar, och inte en kille
Jag ska se mig mer omkring.

2 kommentarer: