lördag 4 juli 2015

Hemligheten om min bakgrund

Jag har alltid misstänkt att något inte stämmer, att det är något som är fel. Mina föräldrar har hållit det undan för mig, aldrig sagt något som skulle kunna avslöja sanningen, men nu har den ändå visat sig. Mitt sanna ursprung är avslöjat och det förklarar så mycket som jag alltid har undrat över och som inte går att förklara på något annat sätt: jag måste vara en tecknad figur. Jag är helt enkelt ingen riktig människa utan en karaktär framtagen av Disney-koncernen. Den senaste dagarnas händelser pekar alla åt samma håll och det går inte att förneka längre. Titta bara här:
  • När jag skulle sätta upp teateraffischer på utsidan av dörren till ett stängt gym kom det en ung man och slog in sin kod så att dörren öppnades, och jag fick den i ansiktet, och jag reagerade spontant med att ropa HJÄÄLP! och tappa alla mina papper.
  • När jag skulle fylla på min vattenflaska på Café Husaren var jag ouppmärksam och lät det rinna över men det rann inte över lugnt och stillsamt med ett litet "blorp" utan det sa snarare "SPLORT" och sköt över i en lång stråle till bordet bredvid där det satt folk.
  • På den ytterst korta tid jag jobbat utomhus har jag hunnit fastna tre gånger med fötterna i tuggummi utan att kunna komma loss utan hoppat runt på ett ben med en meterlång sträng solvarmt klet mellan foten och asfalten. Detta har aldrig hänt mina kolleger.
Ja, ni ser ju själva. Detta förklarar även mina puffiga små kroppsproportioner, mitt fluffiga hår och klotrunda ögon. Jag är helt enkelt skapad av någon av Disneys praktikanter under tidigt 90-tal i ett projekt som senare övergavs och deporterades till Sverige. Så kan det gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar