onsdag 21 oktober 2015

1: Introduce yourself

Vem är jag nu? För ett och ett halvt år sedan var jag en förvirrad romantiker på ett café på Södermalm, jobbade på kundservice och bodde hos mina föräldrar i väntan på förstahandskontrakt. Nu är jag inte det.

Nu är jag kulturstudent (kulturanalys närmare bestämt, alltså typ etnologi, alltså folklivsforskning) och sitter på en spårvagn till Kapellplatsen för en workshop i textanalys. Bor i Bergsjön i en rätt stor lägenhet (nystädad!) som jag delar med Anna. Jag är fortfarande nära vän med Richard men sällskapar desto närmare med en söt ingenjörsstudent stationerad i Linköping.

Ofta oroar jag mig för att vara eller bli för borgerlig, för välordnad, och börja låtsas som om världen är regelbundna tider och rena golv och att tro att alkohol, pengar och sömn är farliga och riskabla saker att ta på stort allvar. Och så oroar jag mig för att skrivande alltid ska kännas som att försöka skulptera en issvan med hjälp av en byrå, att skapande är så stort och tungt. Men mest oroar jag mig för att det ska kännas så jobbigt att leva, för min eviga kokong.

Jag tycker om att ha fester, äta frukost med ett tänt ljus, ha läsflyt, kramas, gå på (och spela) teater. Skulle jag ha tatueringar skulle jag vilja ha ekar, blommor, Annas namn och något muminrelaterat.

Idag är jag ganska trött på olika sätt, och lite besvärad av allt i största allmänhet. Den kommer och går, den där känslan, så som jag antar att den gör för alla, och just idag ska den hjälpas av Machinal på Stadsteatern, mer te och kanske med att måla lite. Det låter som en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar