torsdag 29 oktober 2015

Relationship goals

Ibland kommer jag på att jag samlar på tankar. Eller det är väl snarare bilder, men de bilderna är tankar samtidigt: tankar om döden, tankar om mat och sådär. En av mina samlingar är tankar om relationer och är alltså par jag sett eller hört om, och har som någon typ av mål att bli som, oftast flummiga äldre och folk som har knäppa ritualer. Här är ett par:

  • den lilla tanten och den lilla farbrorn som var på Haga julmarknad. Båda var typ utklädda, men inte till något särskilt utan hon hade en orange, glansig klänning i flera lager, hatt och parasoll och han hade kostym med väst, klockkedja och plommonstop och de hade med sig ett vevpositiv på hjul som han spelade på medan hon gick bredvid och hälsade på folk. Ingen informationsskylt, inget rollspel, ingen myntkopp, de var bara koko tillsammans.
  • Elsa Billgrens och hennes mans lilla kvällsrutin! Känns inte det som ett typiskt tecken på en bra relation? Att leka tillsammans.
  • på radio en gång hörde jag att Lennart Hellsing och hans fru bor i var sin del av sin stora våning i Stockholm eftersom de gör så olika saker på dagarna, men att varje kväll kommer Lennart in till Yvonne med ett glas sherry och masserar hennes fötter. Jag vet inte om det är sant men det låter så fint! Att vara varandras fasta punkt att komma till varje kväll, fastän ens vardag verkar på olika håll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar