lördag 21 november 2015

6: your day

Igår hade jag en riktigt stereotyp bakisdag, fast utan att vara bakis. Först låg jag och läste svinlänge och väntade på att Anna och en övernattad kompis skulle vakna, och sen när de kommit upp åt vi kycklingköttbullar med makaroner och tittade ikapp de två senaste avsnitten av Paradise Hotel. Och ja, jag tittar mycket engagerat på PH! Det är det största samtalsämnet i föreläsningspauserna på kulturanalys, det går knappt att låta bli att titta.

Dagen avslutades med ett som vanligt orimligt långt samtal med min ingenjör i Linköping, och ett långt gräl med min telefon som behöver städas ur.

Idag är det skola som gäller, och jag ska försöka lösa lite strul med en och annan omtenta som dykt upp. Just nu är det minst sagt tur att jag inte fått det där jobbet jag var på intervju för nyligen, det hade jag inte kunnat få in i min tidsekvation! Hoppas ni som läser får en fin dag i kylan, oavsett om ni är i skolan, jobbar, eller är hemma och sover!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar