lördag 14 november 2015

Listan om mig

Tagen från Sandra Beijers blogg.

Hur gammal är du?
22 år, tre månader och 13 dagar ungefär.

Hur gammal känner du dig?
Ganska exakt som 22 tror jag. Eller hur känner man sig då? Såhär, antar jag, lite mindre trött än 21 och lite mindre kaos än 20.

Vart bor du?
"I befästningen på dödskullen i Bergsjön" brukar jag säga, för att vi bor i ett tegelhus högst upp på en svinlång backe, i Bergsjön som är en förort till Göteborg.

Vad har du gjort idag?
Blivit väckt av Anna när hon kom från jobbet, pratat lite och somnat om. Gått upp när hon somnat och satt mig i köket med datorn.
Bildkälla

Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?
Tveklöst vår! Alla bra saker med sommaren är inom räckhåll, men utan krav på att man måste göra dem.

Är du beroende av något?
Njaae, inte direkt. Få vara själv ibland.

Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
Här är en ganska bra plats faktiskt, vid köksbordet med ett ljus och en skål hallongrejs med granola som Anna gjort och en hund vid fötterna. Men någonstans där luften är ljus och klar och marken inte är lera skulle också vara fint.

Vad är du på för humör just nu?
Mitt vanliga ofokuserade humör ungefär. Lite för hungrig för att vare sig jobba eller laga mat, så kommer nog få tvinga mig till det snart...

Vilket är ditt favoritgodis?
Suuurt godis! Helst såna där rosa skumbananer med surhet på, men de finns knappt längre. Och så colaflaskor och skumtomtar.

Vilken är din favoritaffär?
Beyond Retro, Akademibokhandeln, Papeterie i Nordstan, Fåfängans antik. Bland annat.

Är du en morgon- eller kvällsmänniska?
Morgonmänniska, haha! Känns så himla töntigt.

Har du blivit sydd någon gång?
Nej, men jag är ganska rutinerad på att prova kläder fulla med nålar. Räknas det?

Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
Anna som gör frukost åt mig efter jobbet ibland och ställer i kylskåpet, och ingenjören som ligger vaken på nätterna och pratar med mig fastän han är trött.

Är du blyg?
Nej, snarare lite för lite blyg ibland. Men oftast perfekt lagom!

Vad heter du i andranamn?
Leila Lovisa. Mellannamn är bra!

Vill du gifta dig?
Ja!

Har du något smeknamn?
Sirran, spurkis (och slurki, slörpi, lurki, skurkis osv), skruttan, lillan, fia osv.

5 kommentarer:

  1. Säger nån Sirran nu för tin?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, Anna säger det jämt för att störa mig!

      Radera
    2. Hahaha, I love it!!!

      Radera
  2. Svar
    1. Visst ären! Borde jag ha mer bilder i bloggen? :o

      Radera