onsdag 2 december 2015

Lucka 2: det starkaste minnet från 2015

Helt ärligt så har det här varit ett så fullkomligt jävla magiskt år så jag vet inte vad jag ska välja. Körsbärsträd i vasastan? Världens mest episka festhelg i Köpenhamn? Något unhcr-kväll? Eller andra typer av minnen: vänta på att mormor ska gå bort, parisskjutningarna, stå med Anna och skrikgråta på en spårvagnshållplats och tänka att nu nu nu har jag fuckat det här, nu har jag sett henne för sista gången för första gången på väldigt länge.

Det starkaste minnet, eller åtminstone det som var det starkaste ögonblicket just då, är så himla enkelt. Det var i mars när jag var hundvakt, vi gick en lång promenad till ett ställe där jag kunde koppla loss honom och vi jagade varandra och kastade pinnar och det var första gången det var så varmt att man kunde gå med jackan uppknäppt. Mest minns jag att medan hunden rusade omkring la jag mig på marken, som var helt torr för första gången på året, och tittade upp på himlen och talltopparna och tänkte "wow" bara över att det var så varmt och jag var så lugn och glad och hade en hund.

Känner nästan att jag borde göra inlägg om de andra minnena också, hehe. Det är så otroligt mycket jag inte bloggat om i år så det är helt sjukt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar