torsdag 3 december 2015

Lucka 3: det gulligaste djuret jag träffat under året

Först på listan ligger den rufsiga lilla terriern Cliff som jag passat flera gånger i år. Han är egentligen inte särskilt gullig om man ska vara helt ärlig, och ganska smutsig, men han ääälskar mig och när han knorrar ihop sig under mitt täcke på kvällen eller lägger nosen på tangentbordet och ser missnöjd ut så är han sjukt söt. Och så jagar han såpbubblor!

Hedersomnämnade: fem nöffiga griskultingar hos stadslantgården Galaxen här i Bergsjön som rusade efter sin mamma överallt och lät niffnoffnöffnaffnöff alla på en gång, som ett grymtande klockspel.

Vad lite djur jag träffat i år förresten. Har sett kanske tre fjärilar på hela sommaren, betyder det att jag är för mycket i stan? Har iofs sett ungefär hundra hundar när jag jobbade som värvare, och det var ju just på grund av att jag var i stan.

1 kommentar: