onsdag 16 december 2015

Saker som hänt det senaste halvåret

Farfar har dött, så imorgon åker vi till Helsingfors för begravningen och stannar till på söndag. Vi har nu även mer släkt i både Tyskland, Australien och Togo än i Finland, och jag insåg att jag inte har särskilt mycket kopplingar dit alls trots att jag "kommer" därifrån.

Jag har fått en pojkvän, ingenjören i Linköping närmare bestämt.

Anna och jag har faktiskt haft och varit på jävligt mycket fester, typ två kvällar varje vecka. Det är sjukt att tänka på att folk som lär känna mig nu tänker på mig som en person som festar mycket, men det är jag faktiskt, just nu.

Jag har fått städmani?? Sannolikt kopplad till övrig stress. Under en tentavecka hittade jag ett städschema via Pinterest (alla som träffar mig regelbundet har hört mig tjata om detta jävla städschema) och nu är det alltid städat hemma hos oss.

En helg i oktober var jag med Anna och Linnéa i Köpenhamn och det var faktiskt en helt sjuk helg och vi åkte cykeltaxi, drack svinbilliga shots och drinkar, dansade på bord och var i Christiania. Och hängde på Emporia i Malmö och hos Linnéas faster, för den delen.

Via den nya kursen jag går i skolan (grundkurs i kulturanalys) har jag fått ett litet tjejgäng som jag och Anna hänger med på Kellys och Condeco. Detta är nästan det mest otippade av allt för jag trodde verkligen aldrig att det skulle hända, och nu hände det bara så himla självklart.

Lärt mig träffa folk och festa via just UNHCR. Helt ärligt var det där jobbet helt jävla livsförändrande, även om jag inte var särskilt duktig. Bara på grund av de personerna som jobbade där i somras och hur extremt välkomnande den gruppen var, det var liksom bara att slinka in och bli en i gänget på en gång. Och nu kan jag plötsligt få kontakt med folk, på ett helt nytt sätt som jag aldrig någonsin kunnat innan, och aldrig blivit vän med det här tjejgänget utan!

Förut tänkte jag att det är för att mitt liv är så fokuserat på praktiska skeenden hela tiden som jag inte tänker så mycket på känslor att det känns naturligt att skriva om det, men det stämmer inte. Det handlar bara om att jag inte kan fokusera mina tankar länge nog för att formulera en hel text, det känns så sjukt ansträngande! Men det kanske skulle vara bra för mig.

Egentligen spelar det ju ingen roll, det här är inte precis någon livsstils- eller dagboksblogg. Det är inte poängen att man ska kunna typ ~*följa mitt liv*~ via den, och ni bryr er ju inte, eller hur? Alltså inte om vad jag GÖR, ni gillar väl mest hur jag skriver.

2 kommentarer:

  1. du måste ju blogga, saknar ju det jue ;(

    SvaraRadera
  2. skriv om citron, citron, torsk-dagen JUE!!!!!!

    SvaraRadera