måndag 25 januari 2016

En praktisk sak med gravidnoja

Försenad mens är lite som en brandövning. Man sätts i ett scenario där man måste testköra alla system som behövs om det skulle hända på riktigt. Varje gång jag inte fått mens när jag väntat mig har jag fått fundera igenom hur jag ska göra om det är så att jag är gravid. Skulle det funka ekonomiskt? Är jag beredd att avbryta plugg/jobb? Vem är det med och hur kommer han reagera? Hur ska jag berätta det?

Jag har inte precis något svar på de här frågorna men jag har åtminstone tänkt på det och har någon form av handlingsplan. Om det skulle hända på riktigt har jag redan varit fantomgravid och tagit alla beslut typ 30 gånger.

2 kommentarer:

  1. min mens är ju typ oexisterande nu oavsett så det gör det inte precis bättre......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du HAR TÄNKT PÅ DET! Eller hur? ;)

      Radera