måndag 22 februari 2016

Saker jag gjorde i förra veckan

Förra veckan var rolig! Det hände en massa saker, och nästan bara oplanerade saker som var liksom halvt utom min kontroll men som kändes sjukt bra ändå. Kanske för att jag hade så mycket utrymme runt omkring de händiga sakerna som hände, och kunde vara mycket ifred. Bra vecka!

Måndag: jag var fortfarande hos min ingenjör i Linköping och vi hade vardagsmorgon och hånglade och kokade kaffe och och passade tider till buss och föreläsningar. Hemma i stan och jag och Anna på Café Berlin, ett ställe med sjukt hög indiefaktor och god sallad och pratade skrivande.

Tisdag: föreläsning och seminarium med Catarina Bengtsson som är barndomsforskare och en av mina favoritföreläsare. Efteråt skulle jag ha träffat en gammal vän men det körde ihop sig och jag blev sur och köpte falafel och lånade Konsten att städa istället.

Onsdag: träffade maaaamma! Vi gick på Lisa Larsson-utställningen på Röhsska museet, och den var väl bra på alla sätt men vi såg dessutom deras broderiutställning, som var bland den häftigaste konst jag sett! Det låter så jävla torrt men var så jävla speciellt, rekommenderar till alla! Efteråt lurade mamma med mig till en butik och köpte inte mindre än två rosa behåar åt mig, efter att jag skrivit på bloggen om att jag önskade mig det. Tack! Sen åkte vi hem till mig och åt tusen mackor och semlor och drack te.

Torsdag: träffade Mickan på Café Mahogny bakom skolan och satt där i typ tre timmar och hade mensvärk och pratade jobb och ligg och hur sugiga arbetsvillkor folk (läs: Manpower) förväntar sig att man ska gå med på bara för att man är ung. Köpte sushi åt mig och Anna från världens bästa Chopstix på vägen hem och åt elva bitar var. På kvällen kom min broder förbi och vi åt potatis och såg på en massa stand up, och jag skrattade mer åt hur mycket han skrattade än åt själva programmet.

Fredag: på fredag dag gjorde jag väl cirka ingenting mer än att läst kurslitteratur och gå ut med hunden med En varg söker sin pod i lurarna. Men! På kvällen! Då gick vi tre tjejer till gayklubben Gretas och dansade benen av oss och tittade på fruktansvärt söta tjejer! Det känns lite som en hemmafest eller ett barndisco där, dels för all schlager och dels för att inga män stirrar på en. Det är liksom alltid mer roligt än äckligt.

Lördag: ännu mer kurslitteratur, eller snarare samma jävla text som tog typ hela veckan att komma igenom (den om bio-politics om någon från min klass undrar). Var även ute på en lååång promenad med hunden i handen, slask i skorna och ingenjören i telefonen och svor över allt möjligt.

Söndag: här var jag fett duktig! Jag uppdaterade dokumentet med teaterns stadgar vilket tog typ mindre än två timmar, och sen megahandlade jag allt jag kunde komma på att handla på Kortedala torg. Det är en grej jag gör sisådär en gång i månaden, utan att räkna och utan sällskap. Anna gjorde citronmarängpaj och vi kollade på Morden i Midsomer. Fan vad bra det är alltså! Var kan man se jättemånga Midsomer-avsnitt med svensk text utan att behöva ladda ner ny text till varje enskilt avsnitt?

Det här var en övning i att skriva om vardagssaker, för jag tycker att det brukar vara SÅ TRÅKIGT att både läsa och skriva, men jag vill gärna ha mer vardagsgrejer här. Det blev inte såå farligt tycker jag! Nu ska jag åka till Backaplan.

2 kommentarer:

  1. Så himla perfekt bloggvecka! Nästan som att du planerat in alla dessa aktiviteter för att blogga om bara!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eller hur! Tänkte att jag kunde testa att skriva om det och det blev ju inte såå himla dåligt. Scrollar ju alltid förbi de flesta såna inlägg på de bloggar jag läser...

      Radera