söndag 21 februari 2016

Vägar som aldrig tar slut

Hittade via Niotillfem den här fantastiska bloggen som bara är bild efter bild efter bild av olika grejer från google earth streetview. Jag älskar fan streetview, världen tar aldrig slut.

En av de bästa sidorna som finns är Mapcrunch, en slumpgenerator av streetviewbilder, och där tycker jag man kan sitta hur länge som helst. Jag vet inte om de är slumpade på riktigt eller lite, lite utvalda för att vara extra coola. Den gången det var en bild från Sverige dog jag i och för sig av tråkighet för det var den tristaste, ospeciellaste väg jag sett i mitt liv. Oftast är det mest landsvägar men det är tusen olika landsvägar och alla ser tråkiga ut för någon, och nästan alla är avlägsna för mig och mitt lilla lilla perspektiv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar