onsdag 10 februari 2016

Ytterligare en stödgrej

Jag kom på att jag kan ju redovisa en annan grej jag gör för att få mer struktur, förutom mina listor: städschemat! Ni som känner mig i verkligheten får titta bort nu för ni är redan så jävla trötta på att höra om det här. Ingen förstår riktigt hur stor skillnad den här grejen har gjort, för de enda som fått se min lägenhet utan att jag städat hela dagen först är de som ändå inte bryr sig.

För mig är det i vilket fall helt overkligt att aldrig ha ett lager hårstrån på badrumsgolvet, alltid ha tomt på golvet vid sängen och att ett grusigt hallgolv är mer undantag än regel. Schemat jag använder mig av hittade jag via Pinterest och kommer från Clean Mama som är en av alla dessa amerikanska hushållsbloggar, och det ser ut så här:

Måndag: badrum
Tisdag: plockstäda (för jag skiter väl i damm, bara jag slipper plockstäda varje jävla dag som listan utgår ifrån) plus att jag tvättar varannan vecka för det vägrar jag göra på helgen
Onsdag: dammsuga
Torsdag: moppa
Fredag: "catch up-day"

Så kanske en kvart om dagen plus att jag håller rent på köksbänken, om man inte räknar med tvätten.

Alltså, jag tycker själv att det ser löjligt ut när jag skriver om det så här men ärligt talat så trodde jag aldrig att jag skulle komma till en punkt där jag kan ha det så pass rent som det är nu.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, visst är den! Fixar inte "städdagar" som mina föräldrar har, tappar bara farten...

      Radera
  2. Moppar golvet varje vecka, gör folk det??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror mina föräldrar gör det faktiskt! Men de spiller rätt mycket också, haha. Jag gör det inte såklart, skönt att höra att du är likadan ;)

      Radera