måndag 28 mars 2016

Blogg fem år

Nämen så hände det här. Det är fem år sen jag satt på golvet på gymnasiet och skaffade en blogg, på Blogger för att det var där alla mina favoritbloggar fanns. Vilka de var minns jag dock inte. Jag har ju inte blivit någon bloggkändis precis och inte varit särskilt frekvent produktiv heller för den delen, men bloggen har varit med och dokumenterat studenten, arbetslösheten, kundtjänsten, första rejäla fyllan, löjlig (men stört välskriven) olycklig förälskelse, lägenheter (alla dessa jävla lägenheter) och fram till nu på kullen i Bergsjön, kulturprogrammet, min ingenjör och min cirkusflicka. Jag måste säga att jag inte hade kunnat förutsäga något av det.

Någon regelbunden uppdatering blir det nog aldrig, så fungerar jag visst inte helt enkelt. Men bloggen är och har alltid varit en viktig plats för mig, att publicera precis vad jag vill på. Mina bilder, texter och Youtube-klipp. Allra mest tycker jag fortfarande om kategorin kropp, där har många olika saker jag känt hamnat. Även om jag skriver dagbok och så också är det mitt bästa sätt att gå bakåt i tiden och se vad jag gjorde för ett eller tre år sen, och jag kommer fortsätta finnas här. Förutom som dokumentation är det det sjuka faktum att folk läser det jag skriver någon gång ibland som är det allra bästa, och varje kommentar jag får är guld. Om du kommer hit ibland och tycker om det jag skapar så tycker jag om dig, och jag hoppas att du vill fortsätta med det, för det kommer jag göra. To five more years!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar