torsdag 17 mars 2016

Den varmaste veckan i mars när jag är ledsen

Med mitt senaste inlägg plus påföljande tystnad låter det typ som om mitt liv är slut. Det är är det inte, särskilt med teatern verkar det gå riktigt bra men jag är ledsen ändå, inte alltid men rätt ofta. Just nu är det mest pms:en jag brottas med, tror jag åtminstone. Jag vill inte dö men det suger att jag inte kan lita på mitt humör och tycker illa om allt alla säger hela tiden och säger elaka saker själv. Värst går det ut över Anna som får ta nästan alla smällar, men hon står ut ändå. Herregud.

Enklare grejer har gått bättre nu åtminstone. Se på serier går bra, handla mat går bra, jag kan hänga med folk. Samtidigt stör precis alla mig som in i helvete och jag kan som vanligt inte se någon framtid med någon. Jag vill köpa ett jävla interrailkort men det finns inte en enda människa jag kan tänka mig att åka med, kan inte tänka mig vilken typ av person det skulle vara.

Pratar med psykologtanten om det, och om personen jag är mest svartsjuk på i världen. Det är varmt ute, så varmt som det nog inte varit sen halloween och ändå hänger luktärtsdoften kvar i näsan ända sen dess. Jag är rätt stressad också, mest över det här konstiga projektet jag kanske ska vara med på i sommar men inte vet något om än. Men det är inte lika farligt nu. Mest är det pms. Nu ska jag duscha och titta på Downton, och sova tills jag vaknar imorgon och känner mig på ett annat sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar