måndag 21 mars 2016

Vardagsmorgon, själv

Va, är det måndag redan? Fan... Idag börjar årets hittills jobbigaste vecka för mig och jag skådar med längtan mot fredag, csn och skorna jag ska köpa. Under dennhär veckan ska jag skriva en tenta, skicka in pm för B-uppsatsen, ha möte och träffa psykologtanten. Och så ska jag vänta på besked om var teatern ska få bo och var jag ska vara i sommar, så jag kan skryta lite mer fritt om det sen. Och på att två små störiga hudåkommor ska läkas bort. Fredag är en annan värld, en värld av stabilitet!

De flesta kvällar kommer nog vara som den igår: handlar, kommer hem, äter, surar och somnar. Jag är ett tråkigt sällskap just nu. Det är lite som när jag jobbade i kundtjänsten, då var jag också sån. Den stora skillnaden är väl att jag fortfarande gillar det jag gör nu så det känns rätt mysigt. Att ens sysselsättning tar mycket tid gör inte lika mycket när man inte vill gråta på vägen dit varje dag, eller vad säger ni?

Sandra Beijers Måndagspepp är alltid lika välbehövlig, och extra mycket idag! Det gör måndagar lite mysigare, det känns att det är nånting man gör tillsammans med en massa andra människor. Oftast gillar jag inte att vakna tillsammans med någon, jag föredrar att somna tillsammans och att de går tidigt, men just vardagsmorgnar tillsammans är lite speciella, om båda ska iväg och går upp ungefär samtidigt, duschar och äter tröttyst frukost tillsammans. Det är rätt fint!

2 kommentarer:

  1. uäh, såna mornar är ju OUTHÄRDLIGA!! särskilt skolmornar. när anna är på sitt mest mordiska humör, finns fanemig INGENTING som är värre än tröttysta frukostar ;) </3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mja, en Smaug är inget bra frukostsällskap minsann! xp

      Radera