tisdag 28 juni 2016

Le wild yuccie-lajf

HEJ! Jag är i Tyskland!! Wooh!!!

Eller näh, det är rätt jobbigt rätt ofta.

Om jag bortser från den extreeemt lyxiga grundpremissen, att jag faktiskt är här GRATIS och facking FÅR BETALT för att typ, glida runt på turistattraktioner och klura på intervjufrågor till deras ledning förstås. Det är alltså det jag gör, jag är med i ett projekt som heter Erasmus Young Entreprenörs (håll käften, jag tycker också att entreprenörskulturen är störig) för kreativa ungdomar som vill utveckla ett eget företag. Jag har funderat lite på vad som skulle gå att hitta på med fabriken som teatern ligger i och slängde ut det som en lös tråd på ett möte de bjöd in mig till, och ja, nu sitter jag här för att lära mig om hur man kan göra det.

Det som är jobbigt är främst att jag är rätt ensam. Ingen kan tvinga mig att gå ut, och det gör jag ogärna för det betyder att jag måste gå genom köket och träffa dem jag bor med och det vill jag helst inte. Mina introverta tendenser når alltså nya höjder och varje gång jag träffat någon (vilket händer cirka... tre gånger i veckan) så är jag helt död i minst ett dygn, oftast två.

Sen känns det rätt jobbigt att det känns just jobbigt, eftersom det är så sjukt lyxigt att jag fått åka hit. Ganska snart när jag kom ner så kände jag ju att "nej visst ja, jag är ju ingen entreprenörsperson, jag är ju mest trött och vill vara ifred för det mesta" och det känns liksom som att jag luras för att få vara här, den där känslan av att vara en fejk som kommer bli avslöjad. Hur hamnade jag ens här liksom, när kan jag någonsin ha tyckt att det här kan vara en bra idé?

Större delen av min tid tillbringar jag nog i sängen just nu. Jag har ett rum i ett sorts kollektiv lite i utkanten av Gelsenkirchen så jag hänger med mina ikeamöbler rätt mycket. Mycket Youtube och mycket Instagram. Och så cyklar jag en del men det regnar jävligt mycket. Och ett par gånger i veckan tittar jag på ombyggda fabriker med kulturgrejer i. Själv, vilket känns rätt konstigt. Jag går ju gärna på museum och så själv hemma, men då alltid sånt jag varit på med andra innan. Så det här känns lite märkligt.

Dock känns det bättre nu än för en vecka sen, och MYCKET bättre än första dagarna. På lördag kommer ytterligare en tjej hit som ska bo här så då kommer jag väl barrikadera mig i mitt rum i panik, men det går det också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar