onsdag 29 juni 2016

Vad-listan, del 1

Från Underbara Clara. Del två kommer imorgon!

Vad stressar dig?
Plötsligt ändrade planer! Om jag bestämt vad jag ska göra en dag och någon ändrar sig eller nånting dyker upp så kan jag bli helt lamslagen. Allra värst är det om jag bestämt att göra nånting tillsammans med någon annan och sen när man väl ses så VILL DE GÖRA NÅNTING ANNAT?? Fasansfullt.

Vad ska du göra ikväll?
Börja titta på nya Orange is the New Black och äta chips är planen! Kanske cyklar jag till den närmaste av gruvmuseerna (Zeche Hannover) om jag kommer hem tidigt.

Vad är svårt?
Att gå framåt.

Vad är lätt?
Att sova. Jag kan ju somna överallt, vid alla tillfällen. I vintras började jag hålla på lite med andningsteknik och har sedan dess förfinat denna superkraft ytterligare.

Vad blir det för middag idag?
Lax med makaroner och creme fraiche-sås är planen! Jag var och handlade igår och det blev vitlök och lax och timjan i kruka och grejer. Bra matdag!

Vad vill du göra mer?
"Skapa" låter lite töntigt men det är ju det jag vill. Målar inte, skriver inte, förutom dagboken. Men orden går i mitt huvud hela tiden.

Vad går du igång på?
Kel.

Vad gråter du av?
Rätt mycket, men framför allt Downton Abbey. Igår grät jag när jag läste Vem ska trösta knyttet för mig själv på cykeln till affären.

Vad gjorde dig arg senast?
Somliga små figurer som inte gillar att jag somnar i telefonen. Jag somnar när jag vill så det så!!!

Vad åt du senast?
En skinkmacka. Det kan hända att jag tar en till. Frukost är så jävla mesigt, man blir ju aldrig mätt.

Vad är fånigt?
Minifrukostar. Om jag nånsin börjar med typ kaffe och croissant och kallar det "fransk frukost" bör ni lägga in mig på ätstörningskliniken omgående. Allra helst äter jag kall thaimat från dagen innan, gärna en hel portion.

Vad är gott? 
Tyskt gelegodis!

3 kommentarer:

  1. Somliga små figurer30 juni 2016 14:26

    SOMNA INTE I TELEFONEN!!! :@

    SvaraRadera
    Svar
    1. JAG SOMNAR NÄR JAG VILL!!!!

      Radera
    2. Somliga små figurer5 juli 2016 21:56

      DU SOMNAR JU AAALLTID!!!!

      Radera