tisdag 5 juli 2016

Nu ska jag steka lax och äta den och jobba ute på trappan

I år känns tanken på hösten inte alls så farlig som den brukar göra, kanske för att sommaren är såpass intensiv. Jag kan väl inte säga att jag längtar efter höst och terminsstart precis, men det ger mig inte panik heller. Det är ju sommar NU och jag vill inte att det ska fortsätta för alltid, helst. Det jag faktiskt längtar efter med hösten är mina morgnar, som inte riktigt blir de samma när det är ljust ute. Den där lilla fantasivärlden av te och ljus och pyjamas och städat kök som fick mig att gå upp nästan utan problem hela förra hösten.

Meeen, det är ju inte så att jag vill att det ska vara så NU. Just nu vill jag ha cykel och flugor och vakna med sol och somna med grodor och mördarregn i parken och spela sims en hel dag fastän det är perfekt väder ute. Men SEN kan det gärna få bli lite mörker och Timberlands. Men inte nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar