onsdag 24 augusti 2016

Morgonhjärna

Är det bara jag vars hjärna inte slagits på ordentligt på morgonen? Alltså på ett mysigt sätt. Jag har märkt det på sista tiden, att jag liksom skriver helt annorlunda när jag svarar på sms direkt när jag har vaknat, liksom skyddslöst. Mindre återhållet på alla sätt, och gladare och snällare. Och på vissa sätt även smartare, tankarna kan liksom ta andra vägar ibland som jag själv blir förvånad över.

Kanske har det att göra med vad Anna sa en gång, att när man vaknar har inte hjärnans skyddssystem kommit igång än, och att det är därför man kan ha dåligt morgonhumör. Allt går liksom rätt in och man måste skydda sig "manuellt". Så sålänge man inte upplever att man behöver skydda sig mot något kanske det också kan göra en snällare?

2 kommentarer:

  1. javisst, det gör en sårbarare och i det kan det ju ingå att man är snällare. om ens sätt att skydda sig är osnällhet. men jag älskar det, det gäller ju även när man vaknar och somnar typ på kvällen/natten, samma sak då som på morgonen..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är ju faktiskt också extra gullig när du vaknar, så länge man inte kräver något av dig! <3

      Radera