lördag 22 oktober 2016

-

Vad är det egentligen som får mig att vilja skrika och slåss när jag tänker på att inte vara speciell? För jag vill inte det, det är en fruktansvärd tanke. Jag vill inte det, jag vill inte vara som alla andra (vilka är ens det?) jag vill vara annorlunda, jag vill vara viktigast, jag vill inte tänka den vidriga vidriga tanken att andra är lika mycket värda, att respektera andras åsikter, jag vill verkligen inte det. Jag vill få ha det för att hålla dem ifrån mig, för att få se ner på dem. Vad fan är jag annars?

Jag skulle kunna ljuga och säga att jag vill inte vara en sån person men det är inte sant, jag är hundra gånger hellre elitistisk än vanlig, dör hellre än att vara en sån liten människa. Den mänskliga rädslan över att vara utplånlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar