måndag 31 oktober 2016

Några av de bästa stunderna i Tyskland:


  • att flyga för första gången sen jag var liten!
  • första målet mat sen jag lämnade Sverige: Currywurst mit Pommes und Mayo och Fanta i hård plastflaska
  • den första vallmon jag såg en regnig dag och tänkte att sommaren nog skulle gå bra ändå
  • den första utflykten jag gjorde, till Gasometer Oberhausen och var alldeles själv där inne och lyssnade på regnet
  • när jag kom hem med lachgummi-godis och glass, zucchini och champinjoner och ägg och tomater och en jättestor basilikaplanta och åt det ungefär hela sommaren
  • när jag låg utanför Kokerei Hansa i solnedgången och tittade på svalor
  • alla gånger jag cyklade hem från stationen precis när kyrkklockan slog och folk handlade grönsaker till middagen
  • klätterparken med Anna och Linnéa
  • all maaaat, som i Amsterdam, och på Burgerista och glass!
  • första dagen i Duisburg Landschaftpark, detta paradis på jorden
  • när Eric kom från flyget och vi satt två på natten och åt döner på mitt favoritställe som var fullt av folk
  • efter min avskedskväll när vi som bodde tillsammans satt utanför huset och gjorde korttrick och det var stjärnklart
  • enda gången jag badade, i en smutsig kanal när det var 35 grader varmt och vattnet var så grönt och fruktansvärt svalt





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar