söndag 8 januari 2017

Bra och dåliga färger

Här kommer en lista på fina och fula färger. Det är såklart en 100% objektiv lista, jag och ingen annan har rätt och jag tycker alltid exakt så här och aldrig på något annat sätt.


Bra färger, från vänster till höger:
  1. Jordgubbsröd
  2. Sammetsgul
  3. Päron
  4. Jordgubbsglass
  5. Färgfläck
  6. Konstig mullbärslila som jag egentligen inte gillar men plötsligt har allt jag köper den färgen så jag kanske gillar den egentligen?
  7. Julröd
  8. Gräddvit, knappt en färg


Dåliga färger (dåliga, DÅLIGA färger! På riktigt, jag mår dåligt just nu av att ha dem i min närhet), från vänster till höger:

  1. Spyfluga
  2. Fejkbarbie
  3. Snusklubba
  4. 2005 (acceptabel i vissa begränsade sammanhang)
  5. Skinnsoffa/sårskorpa
  6. Korv stroganoff
  7. Hopplös färg som inte går att måla med
  8. Världens värsta färg

4 kommentarer:

  1. Älskar detta inlägget!!!!

    SvaraRadera
  2. Korv stroganoff är nog the most legit beskrivning av den färgen någonsin.

    SvaraRadera