fredag 14 april 2017

Mina senaste böcker


Nu när jag hållit på med uppsats och körkort och skit har det inte blivit jättemycket läsande. Utöver dem på bilden har jag också läst del 2-4 av Denise Rudbergs Jidhoff-serie men även då blir det inte mycket. Vi kan börja från höger!

Under mitt mest intensiva uppsatsarbete orkade jag inte med minsta osäkerhet eller spänning så då var Utvandrarna-böckerna bra. Där vet jag exakt vad som ska hända och kan alltid bläddra fram ett par sidor om det blir för stressigt. Men de är fruktansvärt bra! Så många perspektiv, stilar och tanketrådar i en historia! Just nu är jag halvvägs genom Sista brevet till Sverige (ingen störig Robert wohoo!) och Kristina är sjuk. Barnen är så stora nu! Tänk att de är de nuvarande amerikanernas förfäder. Chisago Lake finns fortfarande, det är ett rätt stort samhälle.

Sista Harry Potter-boken! Jag läser om dem för första gången på typ åtta år, tack vare podden Unspoiled. Stark rekommendation om man gillar poddar och Harry Potter! Där jag är nu har de precis fått höra om dödsrelikerna, så den börjar ta fart ordentligt! Herregud vad jag vill se Harry Potter som tv-serie, det måste ju hända förr eller senare?

Vi är våra relationer började jag på i fredags kväll. Har hört från flera personer att det är i princip livsförändrande, att man plötsligt "förstår allt". Den handlar alltså om anknytningsteorin och om hur de tidigaste relationerna formar hur man hanterar relationer senare i livet, och den som känner mig väl vet kanske att det är något mystiskt som ligger och lurkar i hur jag hanterar just mina relationer. Så det tänker jag mycket på just nu. Hur jag egentligen vill att mina relationer ska se ut och fungera, och vad som krävs för att det ska kunna bli så.

Sen har jag även påbörjat Stephen King's Jurtjyrkogården men jag har hört så mycket om hur mörkrädsloframkallande den är så jag vågar ärligt talat inte börja läsa den ordentligt. Men den är bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar