fredag 28 april 2017

Rebootnätter

Har jag berättat för er om rebootnätter? Jag tror inte det. Nu ska jag berätta för er om rebootnätter.

Ni vet ibland när man känner att allt man har att göra liksom bara växer på hög, och det börjar bli ett reellt problem att dygnet bara har 24 timmar? Man kommer hem och är helt utmattad och orkar inte göra nånting, delvis för att man är så jävla stressad, och så går man och lägger sig och sover och sen vaknar man och måste gå hemifrån igen och sakerna som behöver fixas akut blir bara fler och fler och allt blir smutsigare och smutsigare och man har inte en chans att hinna ikapp.

Förr eller senare kommer det då en sån natt där man vaknar typ 2-3 och inte kan somna om, och bara ligger och vrider sig och allt man behöver göra rasar som ett jordskred i huvudet. Då händer det att jag går upp. Städar, duschar, byter lakan. Skickar mejl, betalar räkningar, går igenom posthögen innanför dörren. Natten får bli en parentes i tiden, några extra timmar som står utanför tiden, och ångesten får bli energin som driver en framåt. Skriver listor, prioriterar bort, slänger det som inte var så jävla viktigt egentligen. Äter frukost, tar på fina kläder och sminkar mig. Åker till skolan eller jobbet, bestämmer mig för att äta lunch ute och bara ta att jag är lite extra trött en dag. Kommer hem till en ren lägenhet, med lösta kriser och en plan för hur jag ska hantera tillvaron.

Reboot! Tillvaron är omstartad, med ett rent papper.

3 kommentarer:

  1. Skickade vidare till tonårsbarnet... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh! Hoppas det kan fungera för någon annan också. :3

      Radera
  2. BRA GREJ! Lär anamma detta så fort jag inte har en annan person i lägenheten som sover om nätterna.

    SvaraRadera