torsdag 13 april 2017

Saker jag ätit på sistone

Jag är inte så ambitiös att jag tar kort på varenda grej jag äter, men här är en del grejer som passerat genom mitt pajhål de senaste månaderna.


Bibimbap på Yammy kitchen på Andra Lång, typ det godaste jag ätit på flera år. Extra plus för lemonad till!


Gjorde sjukt grön ärtsoppa och plättar. Den var god men jag har så himla svårt för mat med helt jämn konsistens så jag fick ösa i massa creme fraiche och solrosfrön för att orka tillräckligt för att bli mätt.


Jag har äntligen fattat hur man gör grejer på deg! Bullar, bröd, semlor. Gillar när man öser den ur bunken när den har jäst och den är helt varm!


Kall lila potatis med smör. Också gott.


Smärtsamt goda muffins med citron och vallmo, som var 0% torra och hade krispiga vallmofrön och syrlig glasyr.


Jättegröna plättar med spenat. Rätt goda, särskilt med sirap, smör och citron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar