måndag 17 april 2017

Tjugofem hundar, åtta fotbollsplaner och arton tusen vitsippor



Jag testar att promenera lite nu. Jag hatar ju egentligen att promenera och att det känns som om man bara sölar omkring och inte kommer nånstans och som nånting man måste göra för att vuxna bestämt det, men med poddar känns det lite lite bättre. Folk säger ju att man mår bra av att röra på sig och det stämmer säkert så varför inte. Jag vill ändå inte träffa folk, har inget tålamod att måla och somnar bara om jag läser. Så då får jag välja mellan Pinterest och promenera.

Särskilt om man går vid Kvibergs ängar och kan välja mellan vitsippor och bäck, gigantiska fotbollsfält och villaområden så är det ganska kul, där finns hundar och sekelskifteshus. I förrgår var jag ute i över två timmar. Idag är jag däremot sjuk och surar i min fåtölj, men kanske går jag ut senare ändå, om jag orkar klä på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar