lördag 15 april 2017

Triumfglass, 1999


För den som ännu inte upptäckt detta briljanta så har både GB och Triumfglass ALLA SINA GLASSKARTOR NÅGONSIN på sina respektive hemsidor. Att jag minns Triumfglass så mycket tydligare än GB:s förvånade mig, men har förmodligen att göra med utbudet på Kärrabadet. Och kanske att ställen som typ vikingagårdar och museicaféer ofta har Triumfglass, oklart varför.

Särskilt Clip&Clap minns jag, med tuggummipinnen. Och kaninjäveln med tuggumminäsa. Känns väldigt 90s med dessa tuggummin? Clownen har jag fortfarande kvar flera hattar ifrån, jag minns hur den kändes att trycka upp när den fått smälta lite för mycket. Surisen och pingvinen (som heter Punky??) hade jag helt glömt att jag kom ihåg. Glömt att 1999 fyllde jag sex år och åt glass med tuggumminäsa på en uteservering. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar