lördag 20 maj 2017

Så klart jag inte bara kan tänka på hur jävla fantastisk allt ska bli snart, när det här hänt och det här hänt och allt är på det här helt andra sättet som jag inte vet nånting om

Nu har jag varit så jävla entusiastisk över så jävla många saker så nu orkar jag inte mer! De senaste dagarna har jag kunnat få sån chockångest från ingenstans precis när som helst. Bara plötsligt bli tvungen att andas manuellt och nästan bli illamående och bli så fruktansvärt ledsen utan att veta varför. Till slut insåg jag att hm, kanske det är för att ungefär ALLT i mitt liv har eller är på väg att ändras just nu och jag har ägnat exakt noll tid åt att tänka hur jobbigt det är. Härom dagen sa jag att jag inte orkar se fram emot fler saker nu, jag tänker bara ignorera allt som ska hända tills de händer, och nyss fräste jag för mig själv att jag orkar inte vara glad över en sak till nu. Jag har väntat på våren, väntat på uppkörning, väntat på jobb, på mejl, på svar, på examen. Väntat på att det ska bli en månad sen vi gjorde slut. Om bara några veckor är ALLT annorlunda än det var för ett år sen. Än det varit de senaste tre åren. Det är jobbigt. Jobbigt. Jobbigt.

Så klart jag inte bara kan tänka på hur jävla fantastisk allt ska bli snart, när det här hänt och det här hänt och allt är på det här helt andra sättet som jag inte vet nånting om. Jag vill ha vanlig ångest och tänka på hur hemskt det är att jag ska sluta plugga och en massa personer försvinner och jag inte vet vem jag eller någon annan är. Jag vill vara vanlig och irriterad och göra vanliga saker. Jag vill att allt ska vara som vanligt! Anna och vår lägenhet och bergsjöbackar och matkassar är åtminstone kvar. Det och mina föräldrar ska jag hålla hårt i. Vara vanlig. Vara ledsen och rädd.

2 kommentarer:

  1. bara så du vet om det hjälper att jag har iaf tyckt om dig som du varit den senaste tiden väldigt mycket ���� kanske varit irriterad som vanligt men du har varit jättefin ju. och förändringar komer oavsett. men vissa saker är också ALLTID kvar, tror jag? typ jag!!! ����

    SvaraRadera
    Svar
    1. gah.. frågetecknen är olika slags hjärtan såklart ;p

      Radera