tisdag 6 juni 2017

Vi är inte vänner sedan den trodde att folk bor mitt i Lundbytunneln fast de bor ovanpå

De senaste veckorna har jag jobbat extra med att köra ut matkassar (egentligen lådor och det är jag glad för eftersom de är lättare att bära, men konceptet är det nuförtiden alltmer populära matkasse på prenumeration) två gånger i veckan. Här är ett par sammandrabbningar som återkommit mellan mig och GPS:en:
  • "Svänga höger? Vaddå, NU?? Det finns ju ingen avfartjaha där skulle jag ha svängt..." (Jag kör mest på landet)
  • "Sväng höger efter 200 meter i rondellen?! Hur många varv menar du då?? Jaha, rondellen är om 200 meter..."
  • "DET HETER ROMELANDA JÄVLA NOLLÅTTA"
  • "Det där är INTE en väg" (alternativt "det kan inte vara meningen att man ska köra här men skitsamma")

Samt:
  • Det extremt störiga att den envisas med att säga fem gånger i varje rondell var man ska svänga. JAG FATTAR!
  • Att den uttalar loggan för färjeläger och kallar den hamn, så nu är "nästan slut på arbetsdagen"-tecknet när den skriker "LIGG I HÖGERFILEN OCH KÖR MOT HAMN HAMNAR" när man närmar sig Backaplan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar